ویژگی های مفید یک مدیر کسب و کار 3 مورد
در این پست از پاسارگاد کسب تلاش می شود ویژگی های مفید یک مدیر کسب و کار مطرح شود. مدیر خوب در اداره ی کسب و کار می تواند نقش موثر مثبتی داشته باشد. مدیر بد می تواند باعث کاهش سرعت رشد و توسعه کسب و کار گردد. شناخت بیشتر روی ویژگی های مفید یک مدیر کسب و کار می تواند باعث رشد وپیشرفت کسب و کار با سرعت بالاتر شود. در این پست تعدادی از این ویژگی ها مطرح شده است.
ویژگی اول: اهمیت به کسب و کار
اگر یک مدیر به کسب و کار خود اهمیت ندهد و آن را جدی نگیرد ممکن است فروش بالایی را تجربه نکند و یا حتی اگر تجربه کند به کاهش رشد برسد. اهمیت دادن به کسب و کار باید جزو وظایف یک مدیر باشد. اگر او به این موضوع توجه نکند یک خطر حداقل بالقوه است. اختصاص دادن زمان برای کسب و کار مهم است. اما زمان حداقل در بخش قابل توجهی در صورتی که دنبال فروش خوب باشید و به شما مربوط باشد باید زمان مفیدی باشد. اگر یک مدیر روزانه ده ساعت کار کند ولی فقط 2 ساعت مفید باشد ممکن است بازخورد خوبی دریافت نکند.
روزانه 7 ساعت کار مفید بهتر از 10 ساعت کار است که فقط 2 ساعت اش مفید است. در ادامه به ویژگی های مفید یک مدیر کسب و کار باز اشاره می کنم. اهمیت دادن می تواند مربوط به قوانین آن کسب و کار هم باشد. اگر شما مثلا مدیر یک بیزینس کشتی تفریحی باشید اما از قوانین نظام حاکم در کشورتان تخطی کنید ممکن است این موضوع نه تنها به فروش شما ضربه بزند بلکه حتی جلوی ادامه ی فعالیت کسب و کار هم بگیرد. اهمیت نشان دادن به قوانین یک کشور بسیار مهم است. فرقی نمی کند که فرد در ابتدای راه باشد یا نباشد باید به قوانین توجه کرد.
ویژگی دوم: مطالعه تخصصی
مطالعه روی حوزه ی تخصصی می تواند باعث شود تا کسب و کار بهتر پیش برود. البته منظور لزوما مطالعه ی کتاب تخصصی نیست. مطالعه می تواند مطالعه ی یک مقاله ی تخصصی در زمینه ی مرتبط به کسب و کار باشد. طول مقاله مهم نیست مهم کیفیت مقاله است. می توانید سعی کنید از سایت های خوبی که در حوزه ی فعالیت شما وجود دارند مقالاتی را دانلود و مطالعه کنید. مقالات بی کیفیت می توانند اطلاعات نادرست به شما منتقل کنند. شاید بهتر باشد برای خود شرطی بگذارید که مقاله ای که می خوانید از یک متخصص آن حوزه باشد.
مثلا اگر من بخواهم در حوزه تجهیزات پزشکی مقاله ای بخوانم ممکن است سراغ مطالعه ی مقاله شخصی بروم که در دانشگاه در این رشته تحصیل کرده است. شاید اگر در حوزه ی کاری هستید بتوانید مقالات خوبی به شکل رایگان در اینترنت پیدا کنید. نیازی نیست حتما مقاله ی شما به زبان انگلیسی باشد. لزوما یک مقاله به زبان انگلیسی به معنای خوب بودن مقاله نیست. ممکن است یک مقاله ی فارسی مقاله ی مناسبی باشد.
ویژگی سوم: اهمیت بر نظارت بر کارمندان
نظارت مستقیم یا غیر مستقیم بر کارمندان یکی از کارهایی است که باید در هر کسب و کاری انجام گردد. چند موضوع وجود دارد. یکی میزان کار کردن مفید کارمند است. این موضوع می تواند درصد های مختلفی داشته باشد. از 0 درصد تا 100 درصد. فرض کنید کارمندی دارید که وقتی به سرکار می آید به جای اینکه کار کند می گیرد و می خوابد! یا می گوید رییس می شود امروز هم مرخصی بروم؟!(در حالی که کار خاصی ندارد. نظارت می تواند غیر مستقیم باشد. مثلا از راه یک کارمند که مدیری گذاشته باشد تا بر روی سایر کارمندان نظارت کند.
در این پست به 3 ویژگی یک مدیر کسب و کار پرداخته شد. امیدوارم از خواندن مطلب رضایت خوبی داشته باشید.